Göteborg Ungdomscup 2008

Stevnet er for utøvere i alderen 7-17 år. Pga. Barneidrettsbestemmelsene kan ikke barn fra norske klubber delta på internasjonale stevner føre det året de fyller 11år. Lørdag 31. mai arrangeres Göteborg Ungdomscup. Begivenheten skjer i Lundbystrands Sportshall, og arrangørklubben er Göteborg Karate Akademi.
Det er ventet mange gode utøvere fra en rekke klubber. Nevnes kan bla. at katanivået i Sverige har tradisjonelt sett vært langt høyere enn i Norge. Ifjord var det over 500 startende fra 58 klubber, fordelt på 4 matteområder.

Det er 4 år siden Halden Karateklubb deltok sist i Göteborg Ungdomscup, da var det kun 3 utøvere. I år stiller vi med en stor tropp bestående av 9 utøvere, 2 coacher, og 12 støttespillere.

Utøvere:
Anders - kata og kumite
Even - kata
Finn Christian - kata og kumite
Jacob - kata og kumite
Jonas - kata
Kassi - kata og kumite
Lars Øivind - kata og kumite
Marte - kata og kumite
Nadia - kata og kumite

Coach:
Jo og Martin

Dette kommer til å bli et meget lærerikt stevne, da de aller fleste er debutanter internasjonalt. Hjemmesiden ønsker alle en god tur, og lykke til!

- Martin