God Jul og Godt Nytt År!

De fleste av oss er nå i innspurten hva gjelder en hektisk førjulsforberedelse.
En hektisk tid i forkant av en høytid for kommersiell og fysisk velvære.
Vi bor i et land hvor de aller fleste av oss har det så godt ressursmessige at vi nærmest sliter med å besinne oss.
Vi fråtser i alt fra god mat og drikke til meningsfulle, såvell som meningsløse, gaver. Vi sliter nærmest ut kortautomatene helt inn i de siste timer før julen ringes inn.

De fleste av oss er nå i innspurten hva gjelder en hektisk førjulsforberedelse.
En hektisk tid i forkant av en høytid for kommersiell og fysisk velvære.
Alt dette i jakten på å glede andre, men også for å glede oss selv. Dette gjør vi hvert år og vi aksepterer og forventer det meste med stor selvfølgelighet.
Det er jo dette som er å ha det bra!
Det er vel ingen ting som er bedre en å ha det slik?

Men hvordan har vi det inni oss?
Uavhengig av hvilket nivå vi er på i livet enten det gjelder karate, alder, økonomi eller annet, så er det aller viktigste hvordan du virkelig har det selv. Hvordan dine indre verdier er på en måte. Hvor harmonisk er du? Hvor harmonisk kan du bli?
Vær fornøyde med deg selv, vær stolt av deg selv og ha framtidstro på deg selv.
Prøv å få til dette og du vil ha mer å gi av deg selv.
Jo mer du har å gi av deg selv, jo mer gleder du andre og ikke minst deg selv!
Gi av mer av deg selv til andre med vennlighet, respekt og medfølelse.
Klarer du dette oppfyller du på mange måter en av Shiomitsu sensei sine viktigste læresetninger.
”Med karate og med livet for øvrig, gjør hva du kan for å bli et bedre menneske!”
Det er vel ingen ting som ville vært bedre en kunne fått til noe slikt?

Med stor takk for at jubileumsåret 2008 ble som det ble, ønskes alle medlemmer, foresatte og andre samarbeidspartnere, en god jul og et godt nytt år. Ønsker dere alle en Wado jul. En harmonisk jul. En velfortjent ferie sammen med kjente og kjære. En ferie som er en gylden mulighet til å senke skuldrene og reflektere litt over hvor godt vi har det.

"Shinnen Omedeto. Kurisumasu Omedeto."
God Jul og godt nytt år.

Mvh Gjermund

Ps! Treningene starter igjen mandag 12 januar 2009. De samme treningstidene.