1. Plass og gull til Nadia i regionscup.

Endelig gull til Nadia!

Besluttsom, hardt arbeidene, sta, tålmodig og alltid optimistisk. Det er typiske kjennetegn ved denne kamsport satsende ungjenta fra Halden Karateklubb. Det er disse kjennetegnene som tilsammen ligger bak at hun nå endelig lyktes å gå helt til topps i et regioncup stevne på Lillestrøm denne helgen.

Endelig gull til Nadia!

Nadia er en svært aktiv 17 åring. I tillegg til treningen hun legger ned på karate både i Halden Karateklubb og i Sarpsborg(sentrum kamsport), er hun student på toppidretts linja på St. Olav i Sarpsborg. Det betyr karatetrening og grunntrening i en eller annen form, hver eneste dag hele uken.

Hun sier hun elsker å trene og vet nesten ikke om noe annet, som er bedre. Trene og trene, hele tiden for stadig å bli bedre er helt nødvendig, sier hun. Men med store ambisjoner og stor treningsmengde, kommer også presset og forventningene.

Etter perioder med noe motgang og uteblivelse av egne forventede resultater, føles det godt å endelig ta en 1. plass, sier hun. Hun håper hun kan ta med seg den gode formen til jr NM i Bergen neste helg. Hun har sølv som beste resultat i NM til nå.

Vi gratulerer henne med seieren og ønsker henne og Jacob lykke til i jr NM i Bergen til helgen.

Henrik Clasen representerte også Halden Karateklubb denne helgen. På tross av godt innsats nådde han ikke helt frem denne gangen. Likevel er også Henrik av den treningsvillige og ambisiøse typen som helt klart er en som vil, i fremtidige stevner, få sin gevinst av dette. Det er bare å stå på og jobbe på fremover :-)