Alt klart for Karate-NM 2011.

[img_assist|nid=2013|title=|desc=|link=none|align=left|width=120|height=67]Førstkommende lørdag 19. mars braker det løs på Ullevål Stadion i Oslo. For andre gang i historien skal Norges Kampsportforbund arrangere et utvidet karate-NM med flere ulike karate disipliner. Dette ble arrangert for første gang i Bergen i fjor med stor suksess. Det skal arrangeres norgesmesterskap for seniorer i semikontakt og fullkontakt karate innenfor godkjente regelverk, herunder WKF, fullkontakt og shobu ippon. Det deltar hele 306 utøvere fra 61 klubber i mesterskapet.

Den store karate begivenheten finner sted lørdag 19. mars. Det starter med innledende runder på Domus Athletica fra kl.09.00, mens finaleshowet avholdes på Thon Hotell, Ullevål Stadion fra kl.18.00-20.00 hvor blant hvor Narve Læret skal holde knuseshow. Narve har hele 14 verdensrekorder og vært i Guinness World Records 3 ganger. Narve er blant annet kjent fra Senkveld med Thomas og Harald på tv2.

WKF karate er den offisielle konkurranseformen som er anerkjent av IOC, mens fullkontakt og shobu ippon er supplerende disipliner med egne konkurranseregler. Norges Kampsportforbund har mange tusen medlemmer som trener og konkurrerer fullkontakt og s hobu i ppon i en eller annen form. Nå vil Kampsportforbundet samle alle, og tilrettelegger for et felles Norges mesterskap for alle disiplinene.

Det er mange grunner til at bør kommer på årets karate-NM : For det første vil det bli arrangert et eget finaleshow på Ullevål Stadion på Thon Hotel.

Vi tror at dette kommer til å bli et fantastisk karate NM med mye fart , spenning og tøffe dueller.

Kampsportforbundet har satt opp to kongepokaler slik at deltakere vil kjempe til det ytterste for prøve å vinne en kongepokal.

Norgesmesterskapet er også et uttaksstevne til nordisk mesterskap som arrangeres i Finland i 15.april slik alle vil prøve å sikre seg en plass på laget.

Norges svar på karate kid Søsknene Anders, Kristine og Thomas Fjeldberg fra Skedsmo karateklubb skal delta. Anders har tidligere oppnådd sølv i EM i 2010 og bronse i 2011 (WKF), mens tvilligparet Kristine og Thomas som også er på landsklaget vil være med å kjempe om medaljer.

Hege Haavaldsen fra Mizuchi Karate klubb skal delta, hun var første norske som noen gang har tatt medalje i junior VM. Hun oppnådde sølv (WKF)

Text: Norges kamsportforbund

-------------------------------------------------------

Fra Halden Karateklubb deltar fire utøvere. Even Johansen og Kim Theresa Tran i kata, og Nadia Rojahn Martinsen og Jacob van Eden Skårnes i kumite. Jacob er den som har mest å forsvare. Han har sølv fra NM 2009 og ble JrNorgesmester i fjor. Nadia klarte en bronse plassering i NM 2010.

[img_assist|nid=2011|title=|desc=|link=none|align=right|width=290|height=349]Vi ønsker alle sammen lykke til!

[img_assist|nid=2005|title=|desc=|link=none|align=left|width=233|height=350]