Tre bronsemedaljer til Halden Karateklubb i tidenes Karate NM.

Norgesmesterskapet i karate 2011 gikk av stablen lørdag 19. mars i Domus Atletica i Oslo. Det var for andre gang at Norges Kampsportforbund arrangerte norgesmesterskap for semikontakt, fullkontakt kumite, shobu ippon kumite og kata i ett og samme mesterskap, noe som igjen ble en stor suksess. Det deltok 306 utøvere i fra 61 klubber. Fra Halden Karateklubb deltok fire utøvere og resultatet ble tre medaljer.

[img_assist|nid=2091|title=|desc=Dette smakte!|link=none|align=left|width=570|height=381]Even Johansen leverte en sterk prestasjon når han etter et knepent tap i første kata kamp klarte å rekvalifisere seg til en kamp om tredjeplassen. Den kampen vant han klart og kunne dermed strålende fornøyd smake på bronsemedaljen i sitt første NM.

Jacob var førsteman ut i kumite(kamp). Den hardtsatsende gutten har slitt noe med skader siden han tok gull i NM 2010, men han har trent godt og har alltid høye forventninger til seg selv. En vanskelig motstander og en lite velvillig dommer gjorde sitt til at Jacob ikke fikk ut sitt fulle potensiale og det ble tap 0-1. Gull-muligheten var dermed borte, men det ble alikevel en delt bronsjemedalje denne gangen.

Nestemann ut var Nadia. Også hun hardtsatsende og med høye forventninger til seg selv, som trener hard for å nå sine mål. Skal det lykkes denne gangen? Hun også møtte en svært vanskelig motstander i første kamp, men så er det også et høyt nivå og NM det er snakk om. Knepent tap i første kamp, men gjennom rekvalifisering fikk hun muligheten til å revansjere seg. Hun vant bronsefinalen på en overbevisende måte.

Kim gikk sin Bassai kata godt, men hun var nok noe preget av stundens alvor og fikk ikke ut det fulle potensiale som vi vet hun har. Kim fikk bare to av fem dommere med seg og tapte knepent 2-3! Kim fikk ikke muligheten til rekvalifisering og endte uplassert denne gang.

[img_assist|nid=2093|title=|desc=|link=none|align=right|width=570|height=379]Utøverene hver for seg var nok litt skuffet med en gang over å ikke nå helt opp denne gang, men det forsvant raskt når de innså at klubben samlet har klart tre bronsjemedaljer i ett og samme NM. Tidenes resultat for Halden Karateklubb.

Flere bilder finner du her!

Resultater finner du her!