Halden KK tok sølv og bronse på regionsmesterskapet 7. mai!

Halden Karateklubb stilte med 3 utøvere på regionsmesterskapet 7. mai. Kim stilte i klassen kata damer junior/senior, Jacob gikk i kumite kadett-klassen, mens Nadia gikk i kumite junior-klassen.

[img_assist|nid=2112|title=|desc=|link=none|align=center|width=570|height=428]

Tidlig lørdag morgen møttes vi, og når registrering og innveeing var unnagjort hadde vi god tid til å se oss litt rundt på Vallhall Arena. Mesterskapet ble denne gangen avholdt under Fighter Convention, så det var mye å se. Undertegnede (Henrik, som stilte som coach) tilbrakte mye tid ved grapplingmattene, der Norwegian Open Championship gikk av stabelen. I tillegg var det treninger med div. høyt profilerte instruktører, messestands med div. utstyr og informasjon, samt stevner i Taekwondo, Wusu og fullkontakt-karate.

[img_assist|nid=2113|title=|desc=|link=none|align=left|width=200|height=150]Først ut av våre utøvere var Kim, som til tross for en lang oppvarming ikke kom helt godt i gang med den første kataen. Hun gikk allikevel greit videre til neste runde, der en svært sterk motstander ventet. Kim gikk en langt bedre kata i denne runden, men det holdt dessverre ikke til seier. Det ble dog en andreplass, som vi er meget fornøyd med (selv om vi selvsagt skal vinne selv mot slik motstand i fremtiden! :D).

[img_assist|nid=2114|title=|desc=|link=none|align=right|width=200|height=150]Deretter var det Jacob sin tur, som hadde fått en relativt tøff trekning. På dette stevnet ble +63 den øverste klassen, så Jacob måtte her gå mot utøvere som vanligvis går i en tyngre vektklasse. I første runde møtte han en sterk utøver fra Mizuchi. Jacob startet svært godt, og ledet kampen frem til det siste halvminuttet. I avslutningen fikk dessverre motstanderen inn noen poeng, og Jacob tapte kampen 5-4. Noen tap er imidlertid lettere å bære enn andre, og Jacob viste her at han holder et svært godt nivå og kan slå selv de beste i sin klasse. Det ble deretter rekval mot en utøver fra Troll, og Jacob gikk her en meget solid kamp som han vant. Dermed ble det delt tredjeplass for Jacob.

[img_assist|nid=2115|title=|desc=|link=none|align=left|width=200|height=150]Siste utøver ut var Nadia. Det ble beklageligvis en svært kort affære for Nadia, da hun fikk inn vel mange (for) gode slag og tapte kampen på advarsler for hard kontakt. Nadia var selvsagt skuffet over dette resultatet, men vi har i alle fall fått et enda klarere bilde av hva som må jobbes med videre. Teknikkene er på plass, men timing og det taktiske må på plass - da blir Nadia vanskelig å slå!

Alt i alt dro vi hjem med to nye medaljer og verdifull kunnskap når det gjelder videre trening! Fighter Convention i seg selv var også et fint arrangement, og blandingen av mange forskjellige kampsporter i samme hall er absolutt en fin ting. Se opp for Halden KK - neste gang tar vi gull!