Sterk 2. plass av Nadia i Berlin! Gull til Jacob på RC i Oslo!

[img_assist|nid=2285|title=|desc=|link=none|align=left|width=290|height=193]

Lørdag 17. september gikk Tysklands nest største karatestevne av stablen i Berlin. Halden Karateklubbs Nadia Rojahn Martinsen leverte her en meget sterk prestasjon med å gå helt nesten helt til topps i sin vektklasse! I den helnorske finalen ble det dessverre et knepent 1.poengstap mot Nora Evensen fra Oslo. Det er små marginer i denne fysiske, meget hurtige og mentalt krevende idretten. Dette er noe Nadia er veldig klar over og hun imponerer derfor mesterlig ved raskt å riste av seg skuffelsen og i stedet bruker 2.plassen til gi ny og positiv energi videre i turneringen. Derfor sterkt av Nadia å leverte såpass  at hun endte på en gledlig 5. plass i den vanskelige åpne vektklassen. Banzai Cup i Berlin er et årlig stevne som holder meget høyt internasjonalt nivå med over 700 utøvere fra 29 nasjoner. Nadia er en målbevisst satsende 18. åring som stadig forbedrer sine nasjonale og internasjonale resultater. Hun har også en 2. plass i stilarts EM og fortsetter nå å jobbe hardt for forsøke å ta steget helt til toppen! Neste stevne er Heian Cup i Karlstad Sverige 1. oktober.

Halden Karateklubbs andre hardtsatsende konk-utøver, Jacob van Eeden Skårnes, konkurerte også denne helgen, men han på det regionale stevnet som ble arrangert i Sørumshallen i Oslo. Jacob vant finalen og sikret seg dermed 1.plass og gullmedalje i sin klasse.